Economist: China’s Efforts to Win Over African Audiences

Growing ties between Chinese capital and African nations has attracted controversy in recent years. As an article for the Economist notes, “ever since the Kenyan government signed a deal in 2014 for a state-owned Chinese company to build a railway between Nairobi and Kenya’s main port in Mombasa, the project has attracted controversy.” Many Kenyans are suspicious over corruption due to the railway’s inflated cost: four times the original estimate. These concerns have received little coverage on the Chinese state-backed CGTN Africa, which opened its headquarters in Nairobi in 2012. Instead, CGTN coverage has praised the railway as “a case study” of China-Africa relations and “harmonious.” While Chinese media have had a lengthy history in Africa – the first bureau of the state news agency, Xinhua, opened in North Africa in 1958 – its presence has increased exponentially since 2008. China has initiated a mass training program for African journalists, upped its investment in private companies, and increased its media footprint across the continent. – YaleGlobal

Economist: China’s Efforts to Win Over African Audiences

Chinese government-controlled media’s presence in Africa, and training of journalists, increases exponentially
Monday, November 5, 2018

Read the article about China’s investment in media in Kenya.

Copyright The Economist Newspaper Limited 2018

Add new comment

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Web page addresses and e-mail addresses turn into links automatically.
  • Lines and paragraphs break automatically.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.